Fender pull/roll/wide body thread

Discussion in 'Detailing' started by truepaint, Oct 18, 2011.

  1. CrazyHawaiian

    CrazyHawaiian New Member

    When I did mine, I thought the stock body lines on the fender looked too complex (G50 chassis), so I asked them to smooth it out. I'm not sure what style this is called. I told them I wanted it pulled out as much as possible without having to rework the chassis itself. I also said I wanted it smoothed out at the fender lip so that I can get a flush fitment/stance type of look (still working on that). This was done hammer and dolly. Not radiused. No cutting or welding. Something along the lines of 10hrs of work per fender just on the metal work.

    In progress
    [​IMG]

    Metal work finished
    [​IMG]

    Before paint. This is with a stock wheel on there.
    [​IMG]

    Right after paint. Can see where the pull includes the rear doors.
    [​IMG]

    Finished product (fender wise)
    [​IMG]

    Shot of front fender, same treatment
    [​IMG]
     
  2. Kouki Monster

    Kouki Monster New Member

    I can not wait to get, mine hopefully near as clean as that. Maybe I dont have the right dolly to work with.. damn lumpy metals
     
  3. Dajap

    Dajap Member

    Anybody got some LS430 work they can show off?
     
  4. BAHC

    BAHC New Member

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    and the fronts that no one thought would work :p
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Blitz

    Blitz Active Member

    reminds me of
    [​IMG]
     
  6. brainneeded

    brainneeded Active Member

    wrd. addy's car reminds me of

    [​IMG]

    on the lxz's.

    that's a compliment :biggthumpup:
     
  7. jj702s1

    jj702s1 New Member

    Here's a project I'm working on and hopefully can bring it to AF vip meet. 2004 LS430 metal fender flares.

    Here are the fenders I used...87 Honda Prelude...
    [​IMG]

    Cut and folded up with a bat to see what I need to clear...Don't mind the key scratches. Somebody decided to go to town on the car...Fkn Haters. All good though, cause that's the reason for all the work...
    [​IMG]

    [​IMG]

    Before...
    [​IMG]

    I cut the Honda fender for the shape I needed it to be...
    [​IMG]

    The tabs that were folded up were cut prior to welding on the new flare...
    [​IMG]

    Welded on filler and primer...
    [​IMG]

    Same for the front...So 4 front fenders from a Honda all around...
    [​IMG]

    Here is an over view shot of the fender work...
    [​IMG]

    Car is almost complete with paint. Full color change. This is just an old rough pic of the car before the teardown. More pics to follow, soon.
     
  8. PANCAKES!

    PANCAKES! Most hated - DIVA...!

    Any pics of the actual work that went into getting the honda fenders to fit the car? And you aint foolin me w/ them scratches lol
     
  9. cheez80

    cheez80 New Member

    oh shit hahaha
     
  10. brainneeded

    brainneeded Active Member

    "someone" :innoutrofl2:
     
  11. BAHC

    BAHC New Member

    LOL..thats pretty cool tho. any bigger of a flare and i say the lines are too hard since it doesnt get up into the quarter panel, but for a small subtle flare, it looks awesome
     
  12. antbo

    antbo New Member

    damn!! ha!! this guy. y u gotta put him on blast, lol!!!
     
  13. RITZY33

    RITZY33 Member

    Lmao:pat:
     
  14. Kouki Monster

    Kouki Monster New Member

    i thought they were tribal flames:shrug:

    dope work on the fender though!
     
  15. jj702s1

    jj702s1 New Member


    Lol. No seriously, somebody went to town. The whole car was keyed up. Trust me one key scratch per panel is more than enough. This was a lot of work bro.

    [​IMG]



    I got some spot welding pics and some mud. But as far as the fender I just cut to fit. Cut it big then trim to how I wanted it to fit tight.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Kouki Monster

    Kouki Monster New Member

    pretty dope idea. I was looking at some flares from some nissans that would work. but i thought i would ruin my car first before I did anything this elaborate
     
  17. PANCAKES!

    PANCAKES! Most hated - DIVA...!

    Sorry to hear that then. That shit does suck!!! But looks like your going harder than before so that's always good.


    and AH! I see what you did
    I was under the impression that you were using the whole fender like I'll be trying to do
     
  18. psyk0tic808

    psyk0tic808 New Member

    damnnn....some nice work on that LS..

    never would have thought about taking fenders from another vehicle..
     
  19. jj702s1

    jj702s1 New Member

    Thanks, just posting pics up for reference. Because there are a lot of different ways it can be done, depending on what you want and the look your going for. Big or small. This is still a work in progress and it is almost done.
     
  20. GEE702

    GEE702 New Member

    Good job JJ! Especially doin all the body and paint yourself. With no shop, that shows that some VSC members still got skills ;) that car better be done for AF meet :)
     

Share This Page